اولین جلسه شواری سیاستگذاری ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در سال 1403 در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی استانداری در روز یک‌شنبه مورخ 1403/06/25 با حضور آقایان دکتر صفدری معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری، دکتر احمدی ریاست دانشگاه رازی و دکتر چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی و دیگر اعضای شورا برگزار گردید.

در ابتدا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، آقای دکتر کیانوش چقامیرزا، ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضای شورا، به تبیین اهداف برگزاری جلسه پرداختند. ایشان ضمن بررسی دستورالعمل ابلاغی سال 1402 و عملکرد مسئولین کمیته‌ها و دبیران جشنواره‌های سال گذشته، ابراز امیدواری نمودند که در مراسم پیش­رو همگان با تلاش افزون­تر، حضور موثرتری داشته باشند. وی در بخش پایانی صحبت‌های خود ابراز امیدواری نمودند که در سال جاری اعضای محترم برگزاری جشنواره با پیشنهادهای جدیدی که مطرح و اجرا می‌نمایند زمینه‌ساز تغییرات مثبتی در برگزاری جشنواره‌ها همراه با خلاقیت و تنوع بیشتر باشند.

سپس آقای دکتر علی صفدری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، به­عنوان رئیس جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در سال 1403، ارائه و دریافت پیشنهادات حاضرین و عملی نمودن آنها را بسیار موثر و کارآمد دانستند  و درخواست داشتند کمیته‌ها و جشنواره‌هایی که سال گذشته نقش کم‌رنگی داشته‌اند در سال جاری حضور فعال‌تری ایفا نمایند. آقای دکتر صفدری، در ادامه، با بیان اینکه هدف اصلی هفته پژوهش و فناوری ایجاد انگیزه، تربیت کارآفرینان و اشتغال‌زایی، تجاری‌سازی محصولات و ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران می‌باشد در این راستا تأکید نمودند دیدار آقای استاندار با فناوران و پژوهشگران برگزیده و برگزاری نشست‌های تخصصی با ایشان بسیار موثر و دلگرم کننده خواهد بود. وی از نماینده صدا و سیما درخواست نمودند که در هفته پژوهش و فناوری پوشش ویژه این مراسم را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه جلسه، جناب آقای دکتر احمدی، ریاست دانشگاه رازی و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، ضمن خوشامدگویی و تبریک ایام ربیع  به حاضران، به اهمیت این هفته اشاره نموده و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین به این مهم گشتند. دکتر احمدی ضمن اشاره به ضرورت حضور مدیران سطح بالای استان در مراسم هفته پژوهش و فناوری پیشنهاد نمودند که رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران کل در همایش استانی شرکت داشته باشند و در دوره برگزاری همایش استانی حتی‌الامکان سفر استانی و مأموریت نداشته‌باشند و از جناب آقای دکتر صفدری درخواست نمودند که با تأکیدات ایشان این موضوع محقق گردد. ایشان با اشاره به صحبت‌های نماینده محترم اداره محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه و به ویژه محیط زیست استان، عنوان کردند به یمن هفته پژوهش و فناوری امید است این امر به عنوان یک گفتمان مطرح و به صورت عملی نیز در آینده محقق گردد. ایشان در بحث هوش مصنوعی پیشنهاد داشتند که این موضوع با عنایت به اینکه مطالبه ویژه مقام معظم رهبری بوده، حتما باید گام‌هایی در این جهت برداشته شود. البته دانشگاه رازی در امر هوشمندسازی قدم‌های مهمی برداشته‌است و اولین دانشگاه متصل شده به پنجره خدمات دولت الکترونیک می‌باشد که در این خصوص مورد تقدیر وزارت عتف نیز قرار گرفته‌است. همچنین پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی کشور که با کارفرمایی وزارت عتف انجام شد و مجری انجام آن دانشگاه رازی بود در رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (۲۰۲۴ WSIS)، جزء چهار پروژه برگزیده جهانی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه همچنین تاریخ پیشنهادی برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در بازه 13-10 آذر ماه در نظر گرفته‌شد.

آخرین اخبار