در گفتگو با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی مطرح شد: تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ - معاونت پژوهشی و فناوری

522

در گفتگو با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی مطرح شد: تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹

دکتر فرزاد ویسی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه سال‌جاری به‌صورت همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: برنامه‌های امسال با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» برگزار می‌شود.

 

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: برنامه‌های هفته پژوهش طبق برنامه ابلاغی از سوی ستاد ملی هفته پژوهش و طی هماهنگی بین وزارتخانه‌های کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مانند سال‌های گذشته به صورت مشترک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: استاندار محترم کرمانشاه به‌عنوان رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان و رئیس دانشگاه رازی به عنوان قائم مقام ستاد هستند و در این راستا جلسات هماهنگی برای انتخاب پژوهشگران برتر استان با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شده است. در همین زمینه، اجرای دقیق برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط با جدیت و اهتمام لازم در حال پیگیری بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های هفته پژوهش در سالجاری به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

دکتر ویسی با بیان اینکه ستاد جشنواره دارای ۳ کمیته است، خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری بر عهده دانشگاه رازی است و مسئولیت کمیته جشنواره دانش‌آموزی با اداره کل آموزش و پرورش و همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان نیز با مسئولیت پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه رازی- آذر ماه ۱۳۹۹

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه، اظهار داشت: هرسال این نمایشگاه به صورت یک گردهمایی و حضوری برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد نفرات محدود در محل نمایشگاه واقع در ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی ‌انجام شده نمایشگاه دائمی خواهد بود و امکان بازدید هر روزه وجود دارد. البته با توجه به شرایط موجود امکان بازدید این نمایشگاه به‌صورت مجازی نیز فراهم است. این نمایشگاه با حضور کلیه دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری مناسب برای تکریم پژوهشگران، فناوران و نخبگان عرصه علم و فناوری و فراهم‌سازی زمینه‌های تبدیل ایده به محصول و خلق ثروت است. به‌گونه‌ای که بازدیدکنندگان در این نمایشگاه ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه با کاربردهای آن در زندگی روزمره هم آشنا می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران و فن‌آفرینان، گسترش تجربه‌های علمی و فنی و ایجاد زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: با نمایش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در این نمایشگاه، محققین، اساتید، دانشجویان و مدیران صنعتی و مدیران اجرایی برای مشارکت در برنامه‌های تجاری‌سازی تحقیقات و ایده‌پردازی ترغیب می‌شوند.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود تا نمایشگاه امسال با توجه به شعار هفته پژوهش که «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» نام‌گذاری شده است به‌صورت ملموس تاثیر پژوهش و فناوری در جهش تولید دیده شود. به منظور استقبال گسترده‌تر اقشار مختلف از این نمایشگاه برنامه‌های تبلیغاتی مناسبی در نظر گرفته شده است. برپایی کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه رازی است و در کنار این نمایشگاه برگزار خواهد شد که در بخش‌های مختلف به ارائه آموزش‌هایی درخصوص پژوهش و فناوری می‌پردازد.

دکتر ویسی بیان داشت: مراسم داخلی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با همکاری استانداری کرمانشاه و سایر دانشگاه‌های استان در روز ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود که جوایزی در این دو مراسم‌ به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 

شناسه : 1028749