587

معاون پژوهش و فناوری از برگزاری اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران خبر داد.

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های  ملی و بین‌المللی در تبادل اطلاعات و دیدگاه­های علمی محققان و پژوهشگران و همچنین اطلاع از تازه‌ترین نتایج یافته‌های علمی اظهار داشتند سال گذشته 6 همایش در سطح ملی در دانشگاه رازی برگزار شدکه دو همایش توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید و دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پردیس کشاورزی و علوم اجتماعی هرکدام یک همایش برگزار نمودند.

خریداری پورتال همایش‌ها و سمینارهای دانشگاه رازی

معاون پژوهش  وفناوری دانشگاه افزودند  به منظور سازماندهی و اطلاع رسانی بهتر در خصوص همایش­های برگزار شده در دانشگاه رازی، پورتال همایش­ها به آدرس hamayesh.razi.ac.ir در سال 1398 خریداری شده است.

برگزاری یک همایش ملی و دو همایش بین‌المللی در سال 1400

ایشان  با اشاره به همایش‌های برگزار شده از ابتدای سال 1400 تاکنون یادآور شدند علاوه بر "بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران" که خرداد ماه در سطح ملی برگزار شد، دو همایش بین‌المللی "شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی" که در تاریخ 31 شهریور و اول مهر به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برگزار شد، "اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران" در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد. ایشان با اشاره به اینکه این همایش توسط گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود اظهار داشتند آقایان دکتر سعید جلالی هنرمند دبیر علمی همایش و دکتر دانیال کهریزی دبیر اجرایی همایش از اعضای هیات علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی برنامه‌های متعدد و متنوعی برای برگزاری همایش در دست طراحی و اجرا دارند.  

دکتر ویسی  در ادامه با اشاره به فرایند برگزاری همایش در سطح دانشگاه افزودند  مجوز برگزاری همایش‌های داخلی، محلی و استانی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صادر می‌شود و مجوز برگزاری همایشهای ملی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط هیأت رئیسه صادر می‌گردد. همچنین جهت دریافت مجوز برگزاری و ثبت همایش‌های بین‌المللی در پایگاه ISC ،پس از تصویب در هیأت رئیسه دانشگاه، مصوبه هیأت امنا دانشگاه الزامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان اظهار داشتند حوزه معاونت پژوهش و فناوری، از برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه حمایت می‌کند و در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با حمایت دانشکده‌ها و اعضای محترم هیات علمی امیدواریم هر دانشکده بتواند سالانه حداقل یک همایش ملی یا بین‌المللی برگزار نماید.

 

جدول وضعیت همایش‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه رازی در دو سال اخیر

ردیف

سال برگزاری

عنوان همایش

دانشکده

سطح همایش

1

1399

پنجمین کنگره ملی تاریخدانان ایران

ادبیات و علوم انسانی

ملی

2

1399

کنفرانس فیزیک ایران

علوم پایه

ملی

3

1399

اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در صنعت آب و برق

فنی مهندسی

ملی

4

1399

همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید

پردیس کشاورزی

ملی

5

1399

ششمین همایش ملی آموزش تاریخ در مدارس

ادبیات و علوم انسانی

ملی

6

1399

پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان

علوم اجتماعی

ملی

7

1400

بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران

فنی مهندسی

ملی

8

1400

همایش بین‌المللی شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی

ادبیات و علوم انسانی

بین‌المللی

9

1400

اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم  وتکنولوژی بذر ایران

پردیس کشاورزی

بین‌المللی

10

1400

دهمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت

فنی مهندسی

تصویب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه

11

1401

چهاردهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران

کشاورزی

تصویب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه

 

 

 

 


شناسه : 1469699