576

برگزاری جلسه مجازی مشترک دانشگاه رازی و اداره کل استاندارد استان کرمانشاه

ه گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه مشترک معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۹ با حضور مدیرکل اداره استاندارد استان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، مسئولین کمیته‌های فنی متناظر استاندارد مستقر در دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه دارای پروانه کارشناسی استاندارد، به صورت مجازی در بستر سامانه LMS دانشگاه برگزار شد.

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به اعضای حاضر در جلسه، به فعالیت‌های مشترک صورت گرفته در ۵ سال اخیر اشاره داشت و بر ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و امکان همکاری دانشگاه در پیشبرد فعالیت‌های پژوهشکده منطقه‌ای استاندارد تاکید کرد.

در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه در حوزه استاندارد شامل انعقاد و تمدید تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک، تاسیس و فعالیت دفتر تدوین استاندارد در دانشگاه، مشارکت اعضای هیات علمی در تدوین بیش از ۲۰ عنوان استاندارد ملی، صدور پروانه کارشناسی استاندارد برای حدود ۳۰ عضو هیات علمی دانشگاه و استقرار کمیته‌های فنی متناظر استاندارد «فنرها» و «آنالیز گازها» در دو دوره فعالیت در دانشگاه توسط دکتر رضا بختیاری مدیر کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه ارائه شد.

مهندس نیازی مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه طی سخنانی بر لزوم گسترش فعالیت‌های موجود و تمرکز بر برنامه ارائه شده توسط دفتر مطالعات تطبیقی سازمان ملی استاندارد که با همکاری دانشگاه قابل انجام می‌باشد، تاکید داشت.

در ادامه موضوع اصلی جلسه در زمینه‌های پیشنهاد تدوین استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی، انجام طرح‌های مطالعاتی در خصوص فعالیت کمیته‌های متناظر، پذیرش نقش‌های بین‌المللی،  استقرار دبیرخانه کمیته‌های متناظر در دانشگاه و پیشنهاد ایجاد کمیته‌های فنی بین‌المللی توسط دکتر دارابی معاون آموزش و استانداردسازی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، تشریح گردید.

در پایان گزارشی از فعالیت‌های کمیته فنی متناظر استاندارد آنالیز گازها توسط دکتر امید بختیاری دبیر این کمیته، ارائه گردید و اعضای حاضر در جلسه در خصوص مطالب ارائه شده به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. یک مورد پیشنهاد تدوین استاندارد نیز توسط دکتر امینی رئیس دانشکده علوم پایه، به این اداره اعلام گردید که مقرر شد در ادامه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.


شناسه : 1030538