نشست خبری هفته پژوهش و فناوری سال 1402 استان کرمانشاه،  روز شنبه 4 آذر ماه درسالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی  با حضور اصحاب رسانه و دکتر مصطفایی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و همچنین دکتر براتی،  مدیر پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری  برگزار گردید.

دکتر مصطفی مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این نشست برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری دانشگاه را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ آذر ماه در استان کرمانشاه با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» برگزار خواهد شد که این شعار برگفته از شعار امسال است.

دکتر مصطفایی با اشاره به اهداف و برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر است که در دو بخش شامل معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین متولی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری مسئولیت دبیرخانه ستاد استانی این هفته، کمیته علمی ستاد استانی و دبیرخانه جشنواره تجلیل از پژوهشگران استانی را به عهده دارد.

وی با تاکید بر میزبانی دانشگاه رازی از دو جشنواره در هفته پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی در ۱۳ آذر ماه و جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمانشاه در ۱۶ آذر ماه توسط دانشگاه رازی میزبانی خواهد شد.

دکتر مصطفایی بیان کرد: با وجود مسئولیت دانشگاه رازی برای برگزاری هفته پژوهش و فناوری، سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئولیت‌هایی برای این هفته به عهده دارند که به عنوان مثال کمیته اجرایی ستاد این هفته بر عهده معاونت برنامه‌ریزی و بودجه استانداری، جشنواره‌های دانش‌آموزی بر عهده آموزش و پرورش و جشنواره دستاوردهای پژوهش و فناوری به عهده پارک علم و فناوری و… است.

 

وی با اشاره به تجلیل از ۱۰۰ پژوهشگر برتر دانشجویی و هیأت علمی در دانشگاه رازی، اضافه کرد: همچنین در این جشنواره دانشگاهی سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه  به عنوان سرآمدان علمی کشور، ۶ نفر از پژوهشگران دانشگاه به عنوان پر استنادترین پژوهشگران یک درصد برتر جهان و ۱۹ نفر از پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان تجلیل خواهند شد.

دکتر مصطفایی ادامه داد: علاوه بر پژوهشگران برتر به حوزه فناوری و کارآفرینی نیز توجه ویژه صورت گرفته و در همین راستا در جشنواره هفته پژوهش و فناوری از سه برگزیده در حوزه صنعت و ۲ دستگاهی که بیشترین ارتباط را با دانشگاه داشتند، تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه به مراسم تجلیل از برترین‌های استان در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: این مراسم در ۱۶ آذر ماه با تجلیل از ۹۰ برگزیده استانی در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که در این مراسم نیز از برگزیدگان هیأت علمی دانشگاه رازی که جزو پراستنادهای جهان بودند مجدداً تقدیر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه حوزه پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری در کرمانشاه از تاریخ چهارم تا هشتم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در پارک شاهد برپا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری تورهای صنعتی در هفته و پژوهش و فناری خبر داد و افزود: این تورها به منظور بازدید از دستاوردها و دسترسی به فرصت‌های مطالعاتی، آشنایی با ظرفیت‌های شغلی، برگزاری دوره‌های مهارت محور برای دانشجویان و ارتباط دانشگاه و صنعت از تاریخ ۲۰ آذر ماه تا دوم دی ماه برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار