450 عضو هیات علمی در سامانه علم سنجی دانشگاه حضور دارند که 324 نفر به پایگاه استنادی اسکوپوس لینک شده اند.

دکتر مصطفایی در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت سامانه علم سنجی دانشگاه رازی به آدرس scimet.razi.ac.ir در سال گذشته خریداری و در حال حاضر تولیدات علمی نمایه شده اعضای محترم هیات علمی  در پایگاه های اسکوپوس، WOS، و گوگل اسکولار را نمایش می دهد.
ایشان شاخص های  علم سنجی ارائه شده اعضای هیات¬علمی در این سامانه را تعداد مقالات نمایه شده هر عضو هیات علمی در بانک‌های اطلاعاتی Scopus ، WoS وGoogle Scholar ، تعداد کل استنادات دریافت شده در هریک از این پایگاه ها ، میانگین استناد به ازای هر مقاله، شاخص H-Index، شاخص H-Index بدون خوداستنادی و شاخص‌های دیگر مانند G-Index  نامید.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه با اشاره به اینکه سامانه علم سنجی یک پروفایل پژوهشی آنلاین جهت اعضای محترم هیات علمی تهیه می¬کند تا وضعیت فعالیت های پژوهشی خود را مشاهده کنند و از وضعیت پژوهشی سایر افراد و گروه های آموزشی مطلع شوند، اظهار داشت این سامانه همچنین فهرست محققان برتر دانشگاه، دانشکده، و گروه های آموزشی دانشگاه را فراهم کرده و امکان استفاده از شاخص  H- Index افراد برای هیات ممیزه دانشگاه جهت ارتقاء و ترفیع اعضای هیئت علمی و یا ارزیابی هیات علمی را فراهم می کند.
ایشان در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت پروفایلهای ثبت شده در سامانه پرداخت و اظهار داشت بنابر اطلاعات ثبت شده در سامانه، 450 عضو هیات علمی در سامانه عضویت دارند که 324 نفر (74 درصد ) به پایگاه استنادی اسکوپوس، 329 نفر به پایگاه استنادی گوگل اسکولار(73 درصد) و 92 نفر (20 درصد) به پایگاه استنادی WOS لینک شده اند. 334 نفر در شبکه اجتماعی ارکید و تنها 6 نفر لینک عضویت خود در پایگاه ریسرچ گیت را در سامانه علم سنجی ثبت کرده اند.
دکتر مصطفایی یادآور شد ثبت نام و عضویت در شبکه های اجتماعی علمی علاوه بر مزیت های بسیار برای پژوهشگران، سبب ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام های رتبه بندی معتبر بین المللی می شود. به این منظور آندسته از اعضای محترم هیات علمی که تاکنون در پایگاه های اجتماعی علمی ثبت نام نکرده اند، لازم است پس از عضویت در شبکه های اجتماعی نظیر گوگل اسکولار، ارکید، پابلونز، و ریسرچ گیت،  شناسه خود در این پایگاه ها را در سامانه علم سنجی وارد کنند. 

لینک نحوه ثبت نام و عضویت در شبکه اجتماعی علمی پابلونز

لینک نحوه ثبت‌ نام و عضویت در شبکه اجتماعی علمی ریسرچ گیت

راهنمای نحوه ورود شناسه‌­‌های آکادمیک در سامانه علم­‌سنجی

همچنین لازم است اعضای محترم هیات علمی لینک صفحه خود در سامانه علم سنجی را در صفحه شخصی خود در پورتال دانشگاه قرار دهند.
دکتر مصطفایی در پایان اظهار داشت اعضای محترم هیات علمی می توانند در صورت مشاهده هرگونه خطا در اطلاعات و پروفایل خود به دو طریق اقدام نمایند:
1.    در صفحه اختصاصی خود در سامانه علم سنجی، وارد سامانه شده و پروفایل خود را اصلاح و یا درخواست اصلاح و تغییر اطلاعات را در سامانه ثبت کنند.
2.    تماس تلفنی یا حضوری با کارشناس علم سنجی دانشگاه 

آخرین اخبار